Ось уже понад 50 років, 2 квітня, світ відзначає Міжнародний день дитячої книги,  саме в цей день 1805 року народився славетний казкар Г. Х. Андерсен – автор улюблених мільйонами казок «Снігова королева», «Дикі лебеді», «Гидке каченя» і десятка інших. Інформація за посиланням: (https://казки-андерсена.рф/казки-андерсена-на-українській-мові/)

       І це хороше нагадування, аби присвятити книзі не лише один день, а організувати  сімейний проект «Книжка про книжку».

       Зацікавте дошкільників книгами, створивши відповідне  розвивальне  середовище та організувавши запропоновані активності:

  • Запропонуйте дітям зранку оглянути кімнати у своєму будинку і знайти найважливіші для спільного життя речі: меблі, посуд, іграшки, одяг. Поясніть, що для виготовлення всіх цих речей необхідні знання, що їх містять різні книжки. Одні з них розповідають про матеріали, деякі — способи їх оброблення, виготовлення продукції тощо. Без знань, які зібрані в книжках, люди не засвоїли б те, що відкрили до них, і не могли б рухатися вперед.
  • Протягом дня створюйте ситуації щоб продемонструвати дітям підручники, словники і переконати в тому, що без знання грамоти книжка не може бути корисною. Вона дає знання, стає цікавою і цінною лише освіченій людині.
  • Започаткуйте щоденний сімейний ритуал — нехай протягом декількох хвилин усі члени родини і діти, й дорослі  обирають собі книжки за інтересами й читають.  Якщо ж ваша дитина ще не вміє читати то вона може розглядати картинки або ж попросити дорослих почитати йому. Відтак запропонуйте кожному розповісти всім, що нового він дізнався.
  • Важливо продемонструвати дітям інтерес дорослих до книжок, книжкових крамниць, книжкового дому — бібліотеки.
  • Поговоріть  зі своїми дітьми про те, чи може одна людина бути господарем усіх книжок на світі, чи вистачило б життя, аби їх прочитати. Як людина обирає собі книжку в різних ситуаціях: коли навчається у школі, коли планує приготувати смачну страву, коли хоче дізнатися про щось цікаве чи прочитати улюб­лену казку?
  • Інтерес до книжки найяскравіше проявляється у  дітей старшого дошкільного віку, які вже опанували грамоту. Провокуйте ситуації, у яких дітям необхідно буде прочитати назву книжки, прізвище автора, імена персонажів. Ці навички спонукатимуть дітей зацікавленіше й свідоміше вибирати книжки.
  • Запропонуйте  своїм дітям організувати вдома дитяче видавництво і створювати книжки для малюків. Така спільна предметно-продуктивна діяльність передбачає створення книжок на основі відомих казок, коротеньких віршів тощо. До них діти можуть малювати ілюстрації, заздалегідь домовившись про зміст і послідовність сторінок. Ця робота підготує дітей до усвідомлення процесу створення книжок.
  • Запропонуйте дітям виготовити казкових героїв у техніці пластилінографії.

Інформація за посиланням: ( https://www.pedrada.com.ua/article/2224-plastilnografya-dlya-doshklnikv-yak-stvoriti-plastilnovu-kazku)  

  • Закріпити набуті знання та посилити інтерес до книжки дасть змогу відтворення дітьми власних спостережень та умовиводів у малюнках.

Інформація за посиланням: (http://www.barabooka.com.ua/ilyustratsiyi-mayut-dihati/)  

  • Запропонуйте своїй дитині розповісти  про  улюблену книжку іншим членам родини, познайомити їх зі своїми улюбленими літературними персонажами. Таке ознайомлення  дитина може провести, за допомогою батьків, у формі презентації чи цікавої інсценівки.
  •  Підведіть дітей до висновку, що завдяки книжкам наше життя цікаве й гідне людини.